LLIBRE D'ACTES 2011-2012-2013


ACTA DE LA REUNIÓ DE LA COMISSIÓ PERMANENT DEL CONSELL DE CONGREGACIONS I CONFRARIES DE LA MARE DE DÉU DELS DOLORS DE CATALUNYA DEL 31-11-2013
Reunits a les dependències de la parròquia de Sant Maria de Badalona, a la reunió hi eren assistents el Sr. Pere Tomeu, president del Consell, el Sr. Joan Rosàs i jo, Xavier Alarcón com a secretari.
S'ha resolt:
  1. Proposar el lloc per a la propera trobada de les Congregacions de Catalunya. S'ha resolt que la localitat serà Moià
  2. Fer un canvi d'un dels titulars de la llibreta d'estalvis, Sr. Joan Bofill, per el Sr. Pere Tomeu.
Ens hem exhortat mútuament a difondre l'existència del Consell perquè el coneguin i s'hi integrin. De la mateixa manera s'ha resolt que s'exposarà als frares Servents de Maria, pels canals jeràrquics convenients, el funcionament del Consell.
Badalona, 31 de novembre de 2013





Secretari

ACTA DE LA REUNIÓ DE LA COMISSIÓ DEL CONSELL DE CONGREGACIONS I CONFRARIES DE LA MARE DE DÉU DELS DOLORS DE CATALUNYA DEL 18-11-2012
Reunits a les dependències de la parròquia de Sant Maria de Badalona, a la reunió hi eren assistents el Sr. Pere Tomeu com a president del Consell, i els Srs. Antoni Gilart (Alpicat), Llorenç Cullell (Amer) i Francesc Cayuela (Girona) representants de les seves respectives Congregacions. S'ha excusat la presència del Sr. Joan Rosàs (Badalona) i he pres nota jo, Xavier Alarcón com a secretari.
S'ha resolt:
  1. Informar a totes les Congregacions dels Dolors de la creació de la llibreta d'estalvis perquè coneguin la seva existència, i puguin fer aportacions.
  2. S'ha proposat una quota mínima de 30 euros anuals per Congregació per al manteniment del Consell.
  3. S'ha formalitzat l'ingrés de la Congregació d'Amer al Consell.
  4. S'ha resolt que el lloc de la Trobada del proper any 2013 serà a Alpicat, amb motiu de que celebren els seus 25 anys d'història. Això serà, com cada any, el primer diumenge de Quaresma.
Ens hem exhortat mútuament a difondre l'existència del Consell perquè el coneguin i s'hi integrin. De la mateixa manera s'ha resolt que s'exposarà als frares Servents de Maria, pels canals jeràrquics convenients, el funcionament del Consell.
Badalona, 18 de novembre de 2012





Secretari



+ Ave Maria, gratia plena, Dominus tecum.
Convocats els representants de les Congregacions i Confraries de la Mare de Déu dels Dolors de Catalunya, a les onze del matí del dia 2 d'octubre de 2011 s'han reunit a la biblioteca de la parròquia de Santa Maria de Badalona les persones que s'indiquen tot seguit:
El P. Fra Jaume M. Frau, en representació de l'Orde dels Servents de Maria.
Francesc Cayuela en representació de la Congregació de Girona.
Narcís Jonquera en representació de la Congregació d'Amer.
Joan Bofill en representació de la Congregació d'Alpicat i
Joan Rosàs i Xavier Alarcón, membres de l'actual Secretariat Coordinador.
Han excusat l'assistència les congregacions de Vic, Reus, Caldes de Montbui i l'Arboç. Jesús Martínez i Josep Martínez, membres del secretariat, també han excusat la seva assistència.
Invocada la gràcia del Sant Esperit el P Jaume Frau ha adreçat unes paraules als reunits i tot seguit s'ha iniciat la reunió per tal de crear el Consell de les Congregacions i Confraries de la Mare de Déu dels Dolors de Catalunya, d'acord amb el següent ordre del dia:
  • constitució del Consell
  • línies d'actuació per al proper any
  • confirmació del lloc de la propera trobada de quaresma
  • elecció de la Comissió Permanent
Després de llegir els estatuts, acceptats anteriorment per totes les congregacions, els representants presents s'hi han adherit i han constituït el Consell, que queda format pels priors de les congregacions de Girona, Amer, Badalona i Alpicat. La Congregació de Mataró s'hi adhereix des d'aquest moment i enviarà el seu representant al Consell tan aviat com estigui legalment constituïda i tingui nomenat prior.
Immediatament ha estat dissolt el Secretariat i els membres que el componien han dimitit dels seus càrrecs. El Consell ha agraït a cadascun dels membres del Secretariat la tasca realitzada durant tants anys.
Tot seguit s'ha acordat per unanimitat modificar lleugerament dels Estatuts, en concret suprimir la frase de l'article 10 que deia «Els membres de la Comissió podran ser reelegits una sola vegada successiva i tantes com es vulgui en períodes no successius» i afegir un article que diu «El Consell, a proposta de la Permanent, podrà nomenar un Consell de Consultors, amb funcions exclusivament assessores.
Hi podran ésser cridats ex-membres del Consell i, si es creu oportú, altres persones externes».
A continuació, seguint els estatuts, s'han elegit d'entre els membres del nou secretariat el president i dos vocals per els pròxims quatre anys, i d'entre els membres de l'antic Secretariat el vicepresident i el secretari per als pròxims dos anys.
La Comissió Permanent ha quedat constituïda de la següent manera:
Assistent. P. Jaume M. Frau, osm
President: el prior de Badalona
Vicepresident: Joan Rosàs
Vocal: el prior de Girona
Vocal: la priora d'Alpicat
Secretari: Xavier Alarcón
El president i el secretari queden nomenats, d'acord amb els estatuts, president i secretari del Consell.
S'ha acordat que la propera trobada anual de Congregacions que s'acostuma a fer el primer diumenge de quaresma es celebri a Girona, amb motiu del 325 aniversari de la seva fundació.
S'ha acordat també escriure a les congregacions una carta amb el prec que, les que encara no ho han fet, s'adhereixin al Consell i que els respectius priors, com a representants de cada congregació en el Consell, acostumin a penjar en un lloc accessible a tots els congregants les comunicacions del Consell i de la Permanent. Aquesta carta anirà acompanyada del text definitiu dels estatuts.
El P. Jaume ha fet una petició al conjunt de les Congregacions de Catalunya, i és que, per preservar la memòria històrica de l'Orde, seria molt convenient reproduir (ja sia per fotocòpia o per altres mitjans) els nostres arxius, especialment els arxius històrics que puguin tenir un especial valor. I amb totes les reproduccions fer un gran arxiu centralitzat. D'aquesta manera si mai passés cap desgràcia i es perdessin els originals sempre existiria una còpia.
Igualment s'ha acordat que el domicili de la secretaria del Consell i de la Permanent sigui el de la congregació del secretari i, per tant, en els propers dos anys serà el de la Congregació de Mataró.
A efectes d'una millor comunicació entre tots nosaltres, s'ha generat un correu electrònic que gestionarà el secretari.
conselldelsdolors@gmail.com 

Tots els interessats en rebre le informacions del Consell i altres notícies dels Dolors si us plau envieu un correu amb el vostre nom i la Congregació dels Dolors d'origen (si desenvolupeu algun càrrec també feu-lo constar). Aquest correu també pot ser molt útil per enviar informació sobre actes que facin les diverses congregacions dels Dolors de Catalunya, i així fer-ne divulgació.
Finalment s'ha acordat crear un fons econòmic per cobrir les despeses ordinàries de trameses de correus, de desplaçaments i estades dels frares que venen en representació de l'Orde, i d'altres pagaments eventuals. A aquest efecte s'ha obert un compte bancari a nom del president i el secretari i s'enviarà als membres del Consell un pressupost anual de despeses amb una mitjana indicativa per tal que cada Congregació contribueixi en la mesura de les seves possibilitats.
Per a poder col·laborar en les tasques del Consell, queda obert un compte corrent bancari al Banco Popular, amb núm. de compte 0075 0031 17 0701174156
Tot seguit, i essent les 13 hores, s'aixeca la reunió i els assistents es traslladen a la capella de la Mare de Déu dels Dolors de Badalona on el P. Jaume celebra la missa, que acaba amb el cant del Salve Regina.
I per a que consti i als efectes oportuns en signen aquesta acta tots els assistents.


Actualitzat: 31 desembre 2022